O glasbi s poslanstvom.
30. maj 2017
artbeaters_benjamin_kovac

Artbeaters (fotografija: Benjamin Kovač)

Izredno živ koncertni večer, ki je vse do konca ostajal nepredvidljiv.

 

26. maj 2017 / SiTi Teater, Ljubljana

Abonmajski cikel koncertov Big Banda RTV Slovenija v SiTi Teatru se je v tej sezoni sklenil z zasedbo Artbeaters, ki je konec lanskega leta predstavila drugi album Life Compass On!. Novo postavo tvorijo violinist Peter Ugrin, kitarist Marko Čepak Maki, pianist Aleš Ogrin, basist Ilj Pušnik in bobnar Janez Gabrič, katerega je ob tej priložnosti nadomestil Aljoša Jerič. Poleg Artbeatersov, jedra, je zvočni spekter razširila pihalno-trobilna sekcija Big Banda RTV Slovenija, tokrat pod vodstvom Petra Ugrina, medtem ko so za nove preobleke kompozicij prav tega, kot tudi Aleša Ogrina in Marka Čepka Makija, poskrbeli aranžerji Jaka Pucihar, Tadej Tomšič, Matjaž Mikuletič, Anže Vrabec ter Sergey Lungev.

Izvedli so celoten album, pri čemer je zanimivo, da so si kompozicije sledile v natanko takšnem zaporedju, v katerem so tudi trajno zabeležene na albumu. A ker gre v resnici za nadvse zaključeno celoto, bi kakršnakoli drugačna izvedba pravzaprav pomenila oskrunitev osnovnega sporočila, tudi zanikanje jezika, ki ga je zasedba ustvarila z dosedanjim delom. V večer je tako povedla Eladorayda, tako v smislu zgoščenosti kot jakostne prožnosti precej variabilna skladba, medtem ko je Marko Čepak Maki vanjo vnesel mehkost. Pihala in trobila so se vključevala postopoma in se zraščala z osnovnimi temami, pri čemer so nastala izredno ubrana sozvočja. Odličen uvod z razgibano igro Artbeatersov je s člani Big Banda RTV Slovenija pridobil širino, ti pa so sicer kompozicije v mnogo večji meri obogatili šele v drugi polovici koncerta, ko so prevzeli tudi kanec več solistično-improvizacijske pobude, da bi dodali svojo govorico, kar se je še posebno odrazilo v zaključni Drama On The Dancefloor. V njej so se predstavili številni solisti, vsak s svojim glasbenim jezikom, pri čemer so si medsebojno tudi kontrirali. Najbolj izpovedno, s kancem hrepenenja in otožnosti, je zazvenela razvijajoča ter razraščujoča se Life Compass On!, ki je nazadnje umirjeno umolknila. Tudi sicer so izčiščene, orkestralne linije porodile večplastnost melodij, kjer je izstopala le ena sama, medtem ko je bil eden močnejših trenutkov tisti, v katerem je Marko Čepak Maki na kitari podvajal solistično violinsko linijo Petra Ugrina.

Čeprav gre za cikel koncertov, ki ga prirejata Big Band RTV Slovenija in SiTi Teater, se je pravzaprav zdelo, da je bilo v tem primeru ravno obratno. Ni zasedba Artbeaters tista, ki se je priključila slovenskemu matičnemu orkestru, temveč je pihalno-trobilna sekcija le-tega razširila kompozicije posameznih članov omenjene zasedbe in jim pridala globino, ki bi jo sami le stežka dosegli. Unikatna govorica zvoka, ki jo glasbeniki razvijajo že vrsto let, je z zgoščenostjo in bogatostjo dosegla novo raven, ki jo velja več kot ohranjati in negovati tudi v bodoče.

Nina Novak

Jazzopis, številka 1, 2017

jazzopis_naslovka

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač, Taša, Aleksander Novak idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice