O glasbi s poslanstvom.
20. marec 2018

Connessioni/Povezave

Čeprav v tem primeru govorimo o neke vrste kompilaciji, nam ta razkrije vso lepoto, zaradi katere je vredno ustaviti se za trenutek in prisluhniti glasbi ter občutiti sebe.

 

Klopotec, 2017

Festival, ki že dvajset let premika mejna trenja, tako tista fiktivna, pa najsi bodo ta prisotna le v človeškem umu, v glasbi ali vsakdanjih trenutkih, kot tista, ki odražajo dejansko stanje razmejevanja – v tem primeru Slovenije in Italije – mora znotraj kulturnega prostora gotovo zrasti v nekaj trdnega. In prav to nam sporoča že sama naslovnica albuma Connessioni/Povezave: spodbuja k naravnosti, ki je povezana že z izbiro papirja; k dvojnosti, ki se kaže v dveh drevesih različne velikosti oziroma enem samem, ki raste visoko v nebo in se s pomočjo korenin vse močneje sidra v okolje, v katerem mu je dano živeti. Nekaj ne najmlajšega, a vendar mladega. Tisto nekaj večno rastočega, a že opredeljenega. S to izdajo Jazz & Wine of Peace Festival praznuje dve desetletji svojega delovanja, njegovi začetki pa segajo v entuziastično vero v projekt, ki se je sčasoma spreminjal vse do oblike, v kakršni ga poznamo danes. A so se koncerti vseskozi odvijali v vinskih kleteh, cerkvah, gradovih in drugih kulturnih zgodovinskih prizoriščih, prav tako teatrih. V samih močnih in spominsko bogatih prostorih, torej, kakršna ne nazadnje tudi je sama jazzovska glasba: prisotna v danem trenutku, večno spreminjajoča, a bogata s preteklostjo.

Tako ta album prinaša osem zvočnih utrinkov, zabeleženih med letoma 2002 in 2016, pri čemer so se štirje odvili v Sloveniji (vsi v Kulturnem domu Nova Gorica) in preostali štirje na različnih prizoriščih v Italiji. Gre za nekakšen presek festivala, na katerem so se prigodili stilsko izjemno raznoliki koncerti pripadnikov različnih slogovnih, generacijskih ali kakršnihkoli drugih usmeritev. Širina je tista, ki je skupna vsem glasbenikom, katerim prisluhnemo na albumu. Širina in pa strast, ki veje iz vsakega odigranega tona ter zavezanost tej magiji, kakršna je glasba, kakršen je jazz. Pozornost vzbudi že s prvo skladbo kvarteta saksofonov Saxofour in že na tem mestu je povsem jasno, da gre za album, ki ga ne gre jemati za ozadje, temveč bo zahteval vso našo zbranost. A niti ne toliko, ker bi ga sicer ne začutili, marveč zato, ker bi nam bilo preprosto žal ne prisluhniti mu. Tudi zato sta morda še posebno zanimiva oba dialoška posnetka: tisti vokalistke Sheile Jordan in basista Camerona Browna, v tem primeru oba zavezana sproščenosti ter igrivosti, in tisti, v katerem prevlada povednost med trobentačem Dennisom Gonzálesom ter pianistom Joãojem Paulom, medtem ko se v sodelovanju Karlehinza Carlitosa Milkina in Quinteta Argentina skriva še ena dvojina, saj se saksofon ter krilovka dopolnita ter zlijeta v eno. V drugi polovici pozornost pritegne Ken Vandermark z eksperimentalno-elektronskim projektom in pred njim improvizacijski trio Disorder At The Border.

Tako kot festival skuša zabrisati meje dveh držav, se skozi koncertiranje glasbenikov na tem festivalu izničujejo individualne meje. Kajti Povezave v prvi vrsti kažejo na dialoge različnih glasbenih identitet, ki, če ne drugače vsaj za tisti kratek čas na odru, ustvarijo nov svet, prežet s strastjo, čutnostjo in veseljem do muziciranja samega, kot tudi glasbe, ki povede v neznano območje, če se ji le prepustimo. Spodbija strah pred novim, vzbuja željo po drugačnem, išče sebe v drugih, spodbuja k sodelovanju in predvsem odpira pogled tja čez. Kjer je morda drugače, a le v tej meri, v kakršni se ljudje razlikujemo med seboj.

Nina Novak

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca, medtem ko na televiziji ETV vodi lastno oddajo Jazz z Nino.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice