O glasbi s poslanstvom.
24. november 2015
for_band

F O R: The Sun Will Shine

Čudovita globina nekega povsem nedoumljivega sveta.

 

Sipa Music, 2015

Zagrebško akustično rock zasedbo F O R, ki je po letu in pol koncertiranja izdala prvenec The Sun Will Shine, tvorijo Frano Homen na bobnih in tolkalih, Miodrag Prelec na petstrunski bas kitari, Slaven Špoljarić na osemstrunski klasični kitari in vokalist ter kitarist Tomislav Malagurski, ki ga mnogi imenujejo kar hrvaška različica Johnnyja Casha. Temu se niti ne gre čuditi, saj gre za izjemnega kantavtorja, ki sicer deluje znotraj kolektiva, a je temu angleško govorečemu glasbenemu projektu prispeval vse skladbe, z izjemo Essence, ki jo podpisuje skupaj s Slavenom Špoljarićem. V določenih niansah morda nekoliko spomnijo na še eno zagrebško skupino, Voland Le Mat, in na slovensko zasedbo The Puzzled, vendar v resnici F O R ne gre vzporejati z nikomer, še manj umeščati ga v posamezne žanre. Že nekoliko nenavadna izbira instrumentov priča o edinstvenosti te zasedbe in če dodamo še goste, kakršni sta denimo violistka Magda Skaramuca in čelistka Romana Bačić, dobimo zares neverjetno glasbeno tkivo, ki ga rock vsekakor ne zmore spraviti pod svoje okrilje. Kajti F O R je, četudi ga akustični rock morda pravilno opredeljuje, veliko več od njega. Je spoj americane, mračnosti bluesa, kantavtorske izraznosti, akustične lirike, filmskih tem, nežnosti balad …

Midnight Poem, prva skladba, se prične z mehkim instrumentalnim uvodom, ki popelje na večerne ulice in med dežne kapljice, ki se usujejo z neba ter že kmalu izlijejo in prelijejo v bistri potok. Tekoče, kakršna je tudi glasba te akustične četverice, katere jedro poleg nadvse suverene, na trenutke možate in drugič intimistične vokalne interpretacije Tomislava Malagurskega, sestavlja Slaven Špoljarić z mehkobo osemstrunske kitare, vpete v vse nivoje glasbenega materiala. Z njo se na trenutke umika od ostalih, da bi povedel na glasbeno pot, posejano s soncem, in drugič primika, da bi obogatil instrumentalno spremljavo in ustvaril vzdušje, tako karakteristično za F O R. Prepleteno brenkanje osnovne teme v Sad Girl zveni igrivo, One Step Closer psihedelično, Red prehaja med surovostjo in nežnostjo, medtem ko posebni efekti na začetku skladbe Bitter Blood poskrbijo za prevetritev. Skladbe so si med sabo, kar se atmosfere tiče, precej raznolike, saj vsaka prinaša nekaj novega, vendar so si v samem bistvu enakovredne, saj skupaj tvorijo zaključeno celoto.

Da zasedba, ki prihaja s Hrvaške, ustvarja v angleščini, bi običajno pomenilo dobro izhodišče za zamero, saj je v umetnosti – pravzaprav: še posebno v umetnosti – potrebno skrbeti za kulturo jezika in ga na ta način ohranjati ter razvijati. A ne v tem primeru. Zdi se namreč, da bi v hrvaščini morda zveneli nekoliko manj prepričljivo, če ne celo manj iskreno. Vendar ne zato ker bi v svojem jeziku ne znali izraziti, kar želijo, temveč ker so, kar so. In to je, vsaj v glasbenem merilu, vse kaj drugega, kot tisto, kar vežemo za območje, iz katerega prihajajo. Vešči preplet melodičnih linij posameznih instrumentov namreč skupaj z vokalnimi interpretacijami, ki nihajo tako v jakosti kot vzdušju, prehaja od tebe k meni in obratno ter ponuja v posluh izvrstno bero skladb povsem izven časa in prostora.

Nina Novak

Jazzopis, številka 1, 2017

jazzopis_naslovka

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač, Taša, Aleksander Novak idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice