O glasbi s poslanstvom.
20. oktober 2015
iva_stanic

Iva Stanič & Gregor Ftičar trio: Close To You: Tribute to Burt Bacharach

Znane uspešnice v mehki jazzovski interpretaciji, ki jih odlikujejo spevnost, mehkoba in vokalna suverenost ter kanec nostalgije.

 

ZKP RTV Slovenija, 2015

Med predstavnice mlajših jazzovskih vokalist pri nas gre zagotovo prišteti tudi Ivo Stanič, četudi je doslej pogostokrat izvajala pop glasbo. Le-to zaobjema tudi njen prvenec Vsak nov dan iz leta 2007, prav tako nastopi na festivalih, kakršen je Slovenska popevka, kjer je bila kar dvakrat ovenčana z nagrado. Že leta 2005 si je s pesmijo Kam prislužila nagrado za najboljšo debitantko in bila dve leti kasneje s pesmijo Kako živiš proglašena za najbolj perspektivno mlado izvajalko. Vendar se je vzporedno s popularno glasbo vsa leta lotevala tudi drugih projektov, kot so otroška glasba in mnogi jazzovsko obarvani projekti. Mednje sodijo Dolce vita – Sladko življenjske, skozi katerega se je posvetila italijanski glasbi zlatih 60-ih let ali Tribute to Ati Soss z izvedbami tega nepogrešljivega avtorja mnogih zimzelenih uspešnic. V zadnjih letih je nastopala z različnimi jazzovskimi zasedbami, kot so Big Band RTV Slovenija, Primož Grašič trio ali Big Band Zmaj. Projekt, ki ga poslušamo na albumu Close To You: Tribute to Burt Bacharach je predstavila že leta 2011 in zajema skladbe enega najbolj znanih in uspešnih ameriških skladateljev, aranžerjev ter producentov popularne glasbe 20. stoletja Burta Bacharacha, čigar največ njegovih skladb je izvedla ameriška pevka Dionne Warwick. Ob tej priložnosti je Iva Stanič združila moči z Gregor Ftičar triom, ki ga poleg pianista Ftičarja – ta je poskrbel tudi za aranžmaje vseh izbranih skladb – sestavljata še basist Aleš Avbelj in bobnar Anže Žurbi.

Album prinaša osem interpretacij tega priznanega ameriškega skladatelja, ki medsebojno prehajajo nadvse tekoče, medtem ko klasični jazzovski zvok omehčajo aranžmaji. Ti se spogledujejo s pop in soul glasbo ter v ospredje postavljajo vokal. Spevnost posameznih skladb je v veliki meri prav rezultat melodičnih aranžmajev, v katerih instrumentalni trio podpira Ivo in se le redko spušča v pretirano muzikaličnost solističnih vložkov, z izjemo zadnje skladbe, Arthur’s Theme, ki je instrumentalna in morebiti uvodne Walk On By, v kateri gostuje saksofonist Adam Klemm. Gregor Ftičar se sicer pogosto nežno prikrade med vokalne dele in pevki dopusti premor. Kot gosta se zasedbi pridružita še Tomaž Gajšt na krilnem rogu – ta gostuje v naslovni in občuteno interpretirani skladbi Close To You ter The Look Of Love, v veliki meri znani tudi po interpretaciji Dusty Springfield – ter vokalist izjemne globine Blaž Vrbič, ki v duetu z Ivo Stanič izvede skladbo This Guy’s In Love With You. A spevnost je tudi rezultat povečini vsem znanih melodij, ki so že takorekoč del našega dednega zapisa, čeprav niso nastale na naših tleh. Takšni sta zagotovo Trains And Boats And Planes in Raindrops Keep Falling On My Head.

Če odmislimo, da je prva skladba, Walk On By, malce ponesrečena izbira, saj zveni precej manj suvereno in tudi sicer zvočno nekoliko odstopa od ostalih, ki sicer uspejo tvoriti precej zaokroženo celoto, je album Close To You: Tribute to Burt Bacharach nadvse prijetna dopolnitev jazzovskim izdajam pri nas, ki se v zadnjih letih trudijo povsem izogniti klasičnemu jazzovskemu zvoku in stremijo k že pogosto pretirani eksperimentalnosti. Čeprav se skladbe Burta Bacharacha na prvi posluh zdijo nadvse preproste, še toliko bolj, ker so prepredene z elementi pop glasbe, rade presenetijo z obrati ritmičnih vzorcev in vokalnimi odseki, ki odpeljejo v nepričakovano smer. Če k temu prištejemo še interpretacije Ive Stanič, ki so suverene in hkrati nadvse občutene ter začutene v sami srčiki srca, ker je več kot čutiti, je omenjeni album ne le izdelek, s katerim se je vokalistka konkretneje zapisala jazzu, temveč je hkrati tudi več kot naročen za vse, ki jazza še ne ljubijo ali za nostalgike, pogrešajoče jazzovski zvok, ki ga je bilo moč v pričetku 90-ih let, ko je pri nas kariero pričenjala Mia Žnidarič, slišati po klubih za vsakim vokalom. Danes je žal vse prevelika redkost in posledično dragocenost.

Nina Novak

Jazzopis, številka 1, 2017

jazzopis_naslovka

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač, Taša, Aleksander Novak idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice