O glasbi s poslanstvom.
13. september 2016
jadranka_juras_paris_honey

Jadranka Juras: Paris Honey

Jadranki Juras je z albumom Paris Honey uspelo zadeti pravo mero vsega in ustvariti novo klasično jazzovsko pesmarico. Resda sodobno in igrivo, a tudi izredno čutno in spoštljivo.

 

Nika Records, 2016

Pred prehodom v novo tisočletje je v poplavi skupin in izvajalcev, ki so prebudili glasbeno (ne)dogajanje 90-ih let med drugim vzniknila zasedba Planet Groove in plenila pozornost s priredbo skladbe Sonce Iva Mojzerja. Glavna vokalistka je (bila) Jadranka Juras, ki se je nekje v tem času pojavila tudi kot voditeljica oddaje Videospotnice, medtem ko se je čez nekaj let pričela uveljavljati kot samostojna izvajalka. Od tedaj se je udeležila več festivalov, sodelovala z žanrsko raznolikimi izvajalci in predstavila pop-soul-r’n’b albuma Sakura ter Anima, vzporedno s tem pa je na različnih prireditvah izvajala jazz standarde. Prav te je zabeležila na svojem tretjem albumu Paris Honey, ki ga je skrbno pripravljala več let in s katerim izkazuje spoštovanje ter občudovanje koreninam jazzovske glasbe, pri čemer jo spremlja klavirski trio v sestavi pianista (in aranžerja) Milana Stanisavljevića, basista Roberta Jukiča in bobnarja Kristijana Kranjčana.

Dinamika albuma je izredno pestra, saj se baladni napevi izmenjujejo s skladbami hitrejšega značaja in da bi sama dramaturgija ne postala preveč statična, so se glasbenikom pridružili še gostje. Če je prvi del skladbe Honeysuckle Rose Thomasa “Fatsa” Wallerja in Andyja Razafa izvedla ob decentni spremljavi kontrabasa, se ji je po vstopu ostalih instrumentov pridružil še kitarist Primož Grašič z igrivim, a nadvse preprostim solističnim odsekom, ki je vokalno interpretacijo dopolnil, da bi se ta nazadnje zaključila s prostim vokalnim improviziranjem. Med živahnejše sodita tudi dobro znana The Way You Look Tonight Jeromea Kerna in Dorothy Fields, katero je še dodatno ogrel tenor saksofonist Lenart Krečič, ter This Masquerade Leona Russella z gostjo flavtistko Anjo Burnik. Ob kakšni manj znani melodiji so na album vključene še Dienda, katere soavtor je Sting, You Must Believe in Spring (Michel Legrand in Allan & Marilyn Bergman) s solom v basu ter ena zanimivejših izvedb, tudi prepoznavnejših skladb bratov Gershwin, The Man I Love, ki jo je Jadranka nadgradila z osebnimi elementi ter jo v zadnjem delu iz povsem klasične preobrazila v modernejšo različico. Da je že renomiranemu repertoarju, neizostavnem v klasični jazzovski pesmarici, pristopila nadvse osebno, priča tudi instrumentalna kompozicija Water Mandala, katere avtorica je sama in s katero se zgodba, poimenovana Paris Honey, tudi sklene.

Čeprav je Jurasova že vrsto let etabilirana izvajalka, se bo po slišanem marsikdo upravičeno vprašal, kje se je skrivala doslej, kajti v interpretiranju pop skladb se je kdaj zdela nekoliko zadržana, medtem ko na tej izdaji pokaže veliko mero izvirnosti (The Man I Love), globine (Honeysuckle Rose), igrivosti (The Way You Look Tonight), širine (This Masquerade), a tudi klasičnosti (Paris), pri čemer vse njih nadgradi z veliko mero čutnosti in srčnosti. V vsakem tonu je namreč čutiti, da je temu repertoarju zavezana z vsem srcem in prav zato je v interpretiranju tako iskrena. Paris Honey je zagotovo eden zanimivejših in prepričljivejših tovrstnih izdelkov, ki mu v našem prostoru težko najdemo sorodnega.

Nina Novak

Jazzopis, številka 1, 2017

jazzopis_naslovka

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač, Taša, Aleksander Novak idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice