O glasbi s poslanstvom.
5. december 2017

Jazz Club Gajo: Live Sessions 2016

Jazz, kakršnega se ne bi sramovali prav nikjer na svetu!

 

JCG Records, 2017

Da Ljubljančani in nasploh Slovenci pravega jazz kluba nimamo, že dolgo ni več skrivnost. Da pa v majhni množici kritične mase primanjkuje tistih, ki bi menili, da je ta za razvoj slovenske glasbene kulture sploh potreben, je nekoliko bolj žalostno dejstvo. A kljub temu in vsemu se je leta 1994 formiral Jazz Club Gajo, za katerim stoji bobnar in tolkalec Drago Gajo, ki je v vseh teh letih na oder povabil (ali jim ga le prepustil) tako mnoge legende slovenskega in svetovnega jazza kot številne mlade glasbenike, z namenom, da bi se kalili v veščini nastopanja, razvijali lastno izvajalsko prakso in se tehnično izpopolnjevali ter pridobivali ne le glasbene, temveč tudi življenjske izkušnje. Jazz Club Gajo sicer nikoli ni imel tako velike in nepogrešljive vloge, kakršno je imel denimo na sosednjem Hrvaškem legendarni B.P. Club Boška Petrovića. Zagreb je z njegovim zaprtjem obnemel, Ljubljana težavam navkljub živi naprej. Boj za obstanek in lokacijo se vlečeta že leta, desetletje … zadnja leta klub tako deluje na vrtu Društva slovenskih pisateljev in v poletnih mesecih ponuja idiličen oddih sredi mestnega vrveža, medtem ko pozimi vedri v bližnjem Maxi Clubu. V dneh, ko se odvija še ena bitka za pravico, smo se posvetili poslušanju kompilacije Live Sessions 2016, da bi opozorili na pomembnost tovrstnih srečevanj bilo sorodnih bilo raznolikih si glasbenih imen.

Izdelek zajema šest skladb treh različnih zasedb, pri čemer najbolj izstopa Zagreb Sax Quartet v sestavi Saše Nestorovića na tenor saksofonu, Dragana Sremca na sopran saksofonu, Gorana Merčepa na alt saksofonu in Matjaža Drevenšeka na bariton saksofonu. Tri krajše skladbe, vpete na album, povezujejo celotno izdajo in bi lahko predstavljale tudi uverture v tri daljše kompozicije, ki tako tvorijo jedro kompilacije. Gre za Autumn In New York Vernona Dukea, When Sunny Gets Blue Jacka Segala in Wapango Paquita D’Rivera. Tradicionalno usmerjen jazzovski repertoar torej, izveden komorno in zatorej morda nekoliko bliže klasični glasbi. Povsem drugače je z JCG Quartetom (Igor Lumpert, tenor saksofon; Jani Moder, kitara; Aleš Avbelj, bas in Drago Gajo, bobni) s skladbama Speak Lowe Kurta Weilla in Firm Roots Cedarja Waltona, kot tudi Šepetavec Session Quartetom (Jani Šepetavec, tenor saksofon; Blaž Jurjevčič, klaviature; Aleš Avbelj, električni klavir in Drago Gajo, bobni), v tem primeru zastopanim s kompozicijo My One And Only Love Guya Wooda. Prav slednja gre morda najbolj v globino, čeprav so vse izvedbe zavezane tradiciji, a vendar izvirno inovativne, medtem ko je fraziranje tekoče, solaže mehke in instrumentalne linije spojene v celoto, ki šele v sobivanju da tisto pravo atmosferično vzdušje, sredi katerega se porodijo čustva in ne nazadnje tudi sporočila posamezne kompozicije.

V vseh skladbah, o katerih teče beseda, je čutiti globoko ljubezen do glasbe, ki na večjih odrih kdaj tudi izostane. Slutiti je pristnost, predanost, željo po iskanju, iskrenost, zavezanost instrumentu in vsakemu tonu posebej. Ne imeti tega pomeni sprijazniti se s stagnacijo, kajti brez kulture tudi drugi aspekti življenja izostanejo. In če ni ničesar več, zakaj potem sploh še biti?

Nina Novak

Jazzopis, september 2018

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca, medtem ko na televiziji ETV vodi lastno oddajo Jazz z Nino.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice