O glasbi s poslanstvom.
21. februar 2017
miro_kadoic

Miro Kadoić: Endless Summer

Med urejenost in svobodo umeščena izraznost močnih basovskih linij ter čustveno raznolikih saksofonskih vložkov.

 

Aquarius Records, 2016

Hrvaški saksofonist Miro Kadoić tudi potem ko je zapustil Big Band RTV Slovenija, katerega član je bil dolga leta, še naprej ostaja močno prisoten na slovenskih odrih in ohranja prijateljstva z mnogimi tukajšnjimi glasbeniki. Na njegovem najnovejšem izdelku Endless Summer tako poleg Mira na alt in sopran saksofonu, kitarista Pavla Jovanovića, tenor saksofonista Aljoše Mutića in bobnarja Matthiasa Danecka sodelujejo še pianist Marko Črnčec, kontrabasist Nikola Matošić in pozavnist Matjaž Mikuletič. Vsi trije so svoj doprinos dali že na avtorjevem prejšnjem projektu Human Link, ki ga tukajšnje kompozicije nadgrajujejo in ohranjajo pečat zanj značilnega glasbenega rokopisa. Je pa, lahko bi dejali, ta album presegel poprejšnjo zaokroženost s čudovito vizualno podobo, delo ilustratorja Dina Idrizbegovića, in dodatkom v podobi kratkih poetičnih zapisov, s pomočjo katerih se poslušalec lahko sprehodi po avtorjevih spominih na najbrž resnične dogodke tekom neskončnega, nepozabnega poletja.

Vedenje o tem daje vsej zgodbi okus intimnosti in zato ni odveč vprašanje, kaj vse se skriva ne le v srečanjih tega poletja, marveč predvsem v notranjem doživljanju vsakega od akterjev. To dvojnost zlahka pojasnijo tudi kompozicije, v katerih zlahka ugledamo dva obraza. Na eni strani bazično osnovo tvorijo ponavljajoče se in urejene linije v prepletu več instrumentov, na katerih se razraščajo muzikalni solistični vložki. Najboljši primer takšnih je Hipnosia, ki jo dolg kitarski solo še dodatno odpre in povede natanko tja, kamor obljublja sam naslov. Če odmislimo soliste, bi med te lahko šteli tudi sklepno Dvanaest godina čekanja. Medtem pa na drugi strani srečamo skladbe, znotraj katerih osrednja tema predstavlja le vezno nit, na katero se posamezni instrumentalisti vračajo po izpovedih, denimo Simplon Ekspress. Med obema obrazoma prehaja Time Lapse z dolgim pianističnim uvodom in izredno pripovednostjo saksofona z nešteto občutki, ki nas povedejo v stanja, znotraj katerih smo prisotni le na pol. Od zgoraj opisanega modela odstopata uvodna in pričakovanje vzbujajoča Introduction for Ana ter Old Man Intermezzo, ki album razpolovi, pri čemer se znova lahko ozremo po dvojnosti. Očitno ta avtorja spremlja ves čas in sklepamo lahko, da celo življenje samo deli na dni tega neskončnega poletja in vse ostale.

Endless Summer je zato razgibana, bogata in večplastna glasbena pripoved, ki jo v nasprotju s pričakovanji spremljajoči poetični zapisi ne omejijo, temveč ji dodajo poleta. Tako je tudi z urejenostjo kompozicij, ki se zmorejo približati jazzovski glasbi neveščim poslušalcem, a zaradi bogatih solističnih vložkov ostajajo zanimive tudi zahtevnejšim okusom. Njihov avtor je brez dvoma ustvaril dokument, ki mu omogoča ohranjanje spominov in vračanje v čas lepih izkustev, medtem ko je s spremljevalnimi besedami dal sunek vetra v domišljijo vseh, ki se podajajo v njegov svet. Ta pa skupaj z glasbo ponese prav daleč …

Nina Novak

Jazzopis, številka 1, 2017

jazzopis_naslovka

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač, Taša, Aleksander Novak idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice