O glasbi s poslanstvom.
10. januar 2017
nicole_herzog

Nicole Herzog: That’s Life

Pristno in iskrivo potovanje po standardih, ki v nas vzbudi voljo po življenju.

 

Musiques Suisses, 2016

Švicarka Nicole Herzog je že pri šestnajstih letih postala profesionalna plesalka, medtem ko se je kot glasbenica preizkusila v več žanrih – popu, soulu, r’n’b-ju, funku –, da bi se nazadnje predala jazzovski glasbi. Tako kot sicer v življenju (študirala in magistrirala je iz mednarodnih odnosov), se tudi skozi glasbo odraža njena širina, ki je tako kot sposobnost interpretiranja morda prirojena. V veliki meri namreč velja za samoukinjo, čeprav je sodelovala na več delavnicah, ki so jim sledile povezave z glasbeniki, kakršen je Adrian Mears, in ustanovitev zasedbe Nicole Herzog & Stewy von Wattenwyl Group. Pred dvema letoma je posnela album I loves you Billie, in se lansko jesen srečala z legendarnim ameriškim saksofonistom Donom Menza, aranžerjem pričujočega albuma That’s Life.

Klasični klavirski trio v sestavi Oliverja Kenta (klavir), Jasperja Lundgaarda (bas) in Bernda Reiterja (bobni), so razširili vokalistka Nicole Herzog, tenor saksofonist Don Menza in pozavnist Johannes Herrlich. Jazzovske standarde so odeli v brezčasnost klasičnih melodij, ki pa so jih mestoma nadgradili s sodobnimi elementi. Ti se še posebno odražajo v vokalni dinamiki in izraznih niansah, ki segajo vse od igrivosti do poudarkov posameznih besed ali besednih zvez (denimo v skladbi Blah Blah Blah) ter (so)vodilni vlogi saksofona (in pozavne), ki marsikatero skladbo odeneta v strastne in pripovedno izredno močne solistične vložke (denimo Mood Indigo). Prav v tem dejstvu se skriva razlog, zakaj album prinaša obilo glasbe, navkljub dokaj skromnemu številu skladb in variira vse od balad (I’ll Be Around) do blues melanholije (I’m Just A Lucky So And So), a premore tudi živahnejše oblike, denimo I’m Gonna Sit Right Down And Wright Myself A Letter ter (ritmične) vplive soul glasbe, ki so še posebno prisotni v vokalni liniji naslovne skladbe That’s Life. Seveda pa sta ves čas v središče postavljena vokal in saksofon, medtem ko imajo preostali instrumentalisti povečini vlogo podpornikov.

Da je za Herzogovo izvajanje glasbe v prvi vrsti pripovedovanje posamezne zgodbe, ki je že preživela preizkus časa, kaže že skladba Put The Blame On Mame, ena redkih v kateri za trenutek dominantno vlogo prevzame klavir. Vendar vanjo, kot tudi v vse preostale, vnese obilo lastnih občutij, izkušenj, vprašanj. Ta značilnost spomni na sicer dokaj neznano nemško pevko in igralko Leno Müller, katere barva glasu je tudi sicer malce podobna tej Nicole Herzog. A njena glasba navkljub izredni klasični naravnanosti prinaša svež pogled na jazzovske standarde in skladbe združuje v celoto že s tem ko ta mini pihalno-trobilna sekcija s svojimi solističnimi vložki vsako enoto razbije na dva dela. That’s Life prav zato lahko poslušamo kot izredno melodičen skupek poustvarjenih melodij, ki so že takorekoč slehernemu poslušalcu jazzovske glasbe zapisane v genski kod (med kompozitorji so George Gershwin, Duke Ellington in drugi), ali pa v liniji posameznih instrumentov iščemo (in najdemo) nekaj več. Nekaj, kar bi nas presenetilo in v nas vzbudilo misel na drugačnost. Kakorkoli že, v nobenem od navedenih primerov ne bomo niti malo razočarani.

Nina Novak

nova_frekvenca_10-2017

Želite prejeti Jazzopis? Pišite nam in poslali vam ga bomo. POŠTA

 

jazzopis_naslovka

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač, Taša, Aleksander Novak idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice