O glasbi s poslanstvom.
1. februar 2018

Taša (fotografija: Tania Mendillo)

Vsestranska glasbenica Nataša Vester Trseglav, umetniškega imena Taša, sicer klasično izobražena skladateljica in avtorica glasbe za gledališče, ki se je v lanskem letu predstavila z v pop glasbo usmerjenim avtorskim prvencem Panta rei, ob prihajajočem dnevu zaljubljenih ponuja v posluh Nežnosti.

»Gre za skladbo, ki govori o začetni zaljubljenosti, ko se nam zdi prav vse, kar partner stori, simpatično,« pove Taša in nadaljuje, da se mu takrat »nasmehneš, ko pozabi ključe ali išče telefon po vsem stanovanju. Odpustiš mu prav vse zamude, ki se nehote pojavijo, nasmeješ vsem šalam, čeprav včasih sploh ne veš, o čem govori, a si zaslepljen od ljubezni.« Skladbo determinira zanjo tako značilen zvok klavirja, pri katerem se ji je pridružil kontrabasist Žiga Golob, vendar je izvedba te za spremembo povsem baladnega značaja. Ponuja namreč nežnosti in vabi v čas, ko »telo naj se mi vname«. Prepričana je namreč, da so prav »nežnosti tiste, ki morajo ostati in tiste, ki štejejo. Nežni pogledi, objemi, dotiki, ki naj trajajo. Tisto skratka, česar ne more kupiti noben denar in to je vse, kar sploh ostane za nami. Ne stvari, temveč: ljubezen,« razmišlja Taša in še zaključi: »Čuvajmo sebe in druge in naj nas ljubezen greje. Vsak dan znova.«

Skladbo spremlja video Nika Bertonclja, ki je v objektiv kamere zajel intimnost drsenja prstov po tipkah klavirja.

Avtorica glasbe in besedila: Nataša Vester Trseglav – Taša in Teodor Amanović – Toš
Glasbeni producent: Teodor Amanović – Toš
Glasbenika: Taša (glavni vokal, spremljevalni vokal, klavir, klaviature in sintetizatorji) in Žiga Golob (kontrabas)
Video in montaža: Nik Bertoncelj
Promocijska fotografija: Tania Mendillo

Album Panta rei je izšel maja 2017 pri Ustvarjalnem polju Celinka.si.

Taša: Panta rei

Izbor iz kritiških objav albuma Panta rei Taše:

»Taša je leta preživela ob pisanju glasbe za gledališke odre, s ploščkom Panta rei, ki je potreboval kar nekaj časa, da je ugledal luč sveta, pa je na oder končno postavila še sebe, svoje zgodbe in svoja občutja. Bolje pozno kot nikoli, je že sama zapisala v uvodniku. In dodati je treba, da je danes prava redkost videti oziroma slišati, kako se tragične zgodbe spreminjajo v pozitivne, saj ji nihče ne bi mogel zameriti, če bi se glede na bridko osebno izkušnjo odločila za morbidno obarvano ploščo. A se ni. In to jo dela drugačno. Njo in ploščo.« (Izak Košir, Odzven)

»Izdelek kaže različne obraze človeške duše, ki je kdaj nekoliko melanholična (Škratove sence), drugič radovedna (Morda pa kdaj), spet tretjič močna (Panta rei) … predvsem pa vedno znova iskrena, in to iskrenost globijo tudi instrumentalisti, ki v pop izdelkih le redko še poprimejo za organske instrumente. Vse dokler »svet se mi zdi brez slovesa« (Morda pa kdaj) je prav zato morda mogoče v trpljenju najti tudi drobec utehe in upanja po prihajajočem lepšem jutrišnjem dnevu. Zato »grem naprej / nazaj več ne znam / hočem videt še / kaj zame je« (Za njo).« (Nina Novak, Jazzetna)

»Silno godi komponistična dovršenost aranžiranja, ki neverjetno učinkovito vzdržuje iztočno kuliso vokalnim linijam Taše, da so ti sporočilno izpovedno optimalno poudarjene in kontrastirane. S tem zasijejo s polno izpovedno intenziteto. To je tudi bistvo, ki zagotavlja kreposten in prepričljiv kantavtorski dosežek, kot je »Panta Rei«.« (Aleš Podbrežnik, Rockline)

Jazzopis, september 2018

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca, medtem ko na televiziji ETV vodi lastno oddajo Jazz z Nino.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice