O glasbi s poslanstvom.
1. marec 2016
Okrogla miza z glasbenik: Kaja Draksler, Jure Pukl. Povezuje: Miha Zadnikar; ZVONČKI IN TROBENTICE, 2. enodnevni festival slovenske jazzovske ustvarjalnosti

Zvončki in trobentice (fotografija: Nada Žgank / Cankarjev dom)

Festival v središče postavlja (mlade) slovenske jazzovske ustvarjalce in predstavlja potrebno ter prijetno dopolnilo Jazz festivalu Ljubljana.

 

Festival slovenske jazzovske ustvarjalnosti
23. februar 2016, Štihova dvorana / Klub Cankarjevega doma, Ljubljana

Zvončki in trobentice, enodnevni festival slovenske jazzovske ustvarjalnosti zagotavlja še kako potreben, a žal edinstven prostor za izražanje in uveljavljanje mlajših generacij jazzovskih glasbenikov v Sloveniji, ter je namenjen predstavljanju novih projektov, ki so izšli pri nas ali na tujem. Njegova druga izvedba se je pričela z okroglo mizo Gostje: domači, na kateri sta pod moderatorsko besedo Mihe Zadnikarja gostovala Kaja Draksler in Jure Pukl, nakar je občinstvo v koncertno dogajanje povedla elektronsko-eksperimentalna zasedba Litošt v sestavi Vitje Balžalorskega, Boštjana Simona (oba živa elektronika) in Bojana Krhlanka (bobni ter živa elektronika), ki je svojo glasbeno ustvarjalnost popestrila z video animacijo ter svetlobnimi efekti. Večerno dogajanje se je iz Štihove dvorane preselilo v Klub Cankarjevega doma, v katerega so nas s krajšim koncertom uvedli člani Jazz je kul benda pod vodstvom Jake Strajnarja, medtem ko je festival sklenil Robert Jukič Gomme de Jour v sestavi Roberta Jukiča (akustična bas kitara), Janija Modra (kitara), Igorja Matkovića (trobenta) in Žige Kožarja (bobni). V nadaljevanju bomo pod drobnogled vzeli osrednja dva koncerta večernega trojčka.

Rok Zalokar Trio: Rok Zalokar, klavir; Dejan Hudoklin, bas; Jože Cesar, bobni; ZVONČKI IN TROBENTICE, 2. enodnevni festival slovenske jazzovske ustvarjalnosti

Rok Zalokar trio (fotografija: Nada Žgank /Cankarjev dom)

Rok Zalokar trio je klasičen klavirski trio v sestavi pianista Roka Zalokarja, basista Dejana Hudoklina in bobnarja Jožeta Cesarja, ki je predstavil svoj novi izdelek Vol. 2. Zanj je značilen preplet jazzovskih elementov s klasično glasbo, zato so pogosti odseki, kjer prevlada subtilnost, v kateri zlahka ugledamo nekaj vplivov jazzovskih glasbenikov s severa Evrope. Vendar s teh vedno znova skrenejo in jih nadgradijo v polnejši zvok, kar glasbo postavi v položaj nenehnega razvijanja in gibanja, četudi so (predvsem basovske linije) pogosto grajene na ponavljajočih se motivih, ki so sicer pospremljeni z jakostnimi ter ritmičnimi kontrasti. Kljub temu trio v središče vendar postavlja klavir, ki predstavlja bazično osnovo, na kateri gradijo in ji prepustijo vodstvo. Kot celota so nadvse povezani in prepleteni, čeprav so napetost poslušalcev nekajkrat stopnjevali (in jo obdržali) s kratkimi prekinitvami, ki so jih v nadaljevanju razvezali in vrnili v čutnost. Rok daje občutek, da ima poseben odnos s klavirjem in čeprav se zdi glasba nadvse preprosta, se trio uspe prebiti (in dotakniti) do osebnosti posameznika. In ta se nikakor ne skriva le na površju.

Jaka Kopač Quartet: Jaka Kopač, saksofon; Danny Grissett; klavir; Josh Ginsburg, bas; Willie Jones III, bobni; ZVONČKI IN TROBENTICE, 2. enodnevni festival slovenske jazzovske ustvarjalnosti

Jaka Kopač New York Quartet (fotografija: Nada Žgank / Cankarjev dom)

A vrhunec večera je zagotovo predstavljal koncert slovensko-ameriške zasedbe Jaka Kopač New York Quarteta, ki je predstavila album Present Thoughts. Ta je izšel le nekaj dni poprej, avtorju kompozicij in saksofonistu, Jaki Kopaču, pa so se na odru pridružili trije ameriški glasbeniki, s katerimi se mudi na evropski turneji: pianist Danny Grissett, basist Josh Ginsburg in bobnar Willie Jones III. Z energičnim muziciranjem so pri občinstvu vzbudili goreče navdušenje z repertoarjem, ki je poleg skladb z omenjenega albuma obsegal tudi enega od jazzovskih klasikov ter kompozicijo Dannyja Grissetta. Gre za tradicionalne jazzovske oblike, ki jih nadgrajujejo z improvizacijskimi vložki, pri čemer so si vsi instrumentalisti med seboj povsem enakovredni. Zato so tudi solistični odseki ves čas prehajali z enega na drugega, saj že forma skladb dopušča obilo svobode. Večina osrednjih tem se namreč razgali že na pričetku posameznih skladb, nakar muziciranje odpeljejo nekoliko vstran in se prepustijo vmesnemu dogajanju, ki je določeno le v grobem, ter nazadnje ponovijo glavno temo, pri čemer je od vsakega posameznega poslušalca odvisno, ali se ta vrne na začetek ali nemara na konec. Odvisno pač od poti, ki jo je prehodil v družbi glasbe.

V primerjavi s prvo izvedbo festivala, na kateri so se predstavili Samo Šalamon Slo Bassless trio, Trojnik in Velkro, je tako po obsegu kot vsebini drugi festival Zvončki in trobentice korak naprej in le upamo lahko, da bo postal stalnica koncertne ponudbe Cankarjevega doma ter morda ne le zagotovil možnost koncertiranja, temveč tudi spodbudil k iskanju drugačnosti.

Nina Novak

Jazzopis, številka 1, 2017

jazzopis_naslovka

Jazzetna

Jazzetna izpostavlja glasbo s poslanstvom in o njej piše s poslanstvom. V središče postavlja jazz in etno, vendar beseda o glasbi nikakor ni omejena izključno nanju, temveč na vso kakovostno (slovensko) glasbo, ki sicer marsikdaj težko najde pot do javnosti. Prav zato objava na Jazzetni pomeni več, kakor sama ocena plošče.

Poleg tega Jazzetna nudi raznovrstno strokovno podporo, vključujoč pripravo vseh vrst promocijskih besedil in celovito svetovanje posameznim izvajalcem (Nina Strnad, Jaka Kopač, Taša, Aleksander Novak idr.) ter festivalom (priprava programskih knjižic idr., Festival slovenskega jazza, Jazz Ravne, Cankarjev dom). Zadolžena je za vsebinsko zasnovo Jazzopisa in v sodelovanju z Mestno knjižnico Ljubljana prireja mesečne pogovore z jazzovskimi glasbeniki pod naslovom Nova frekvenca.

Z željo po sodelovanju se obrnite na elektronsko pošto.

Naročite se na e-Novice